O stronie InfoLizbona.pl

InfoLizbona.pl mówi “bom dia“, co znaczy “dzień dobry” po portugalski. Zatem bom dia Internauto, Podróżniku, LisbonLovers! Przeczytanie tego tekstu zajmie Ci kilka minut, a dowiesz się dlaczego powstała ta strona i co może Ci zaoferować.

Strona InfoLizbona.pl została założona w kwietniu 2013 roku z bardzo prostych powodów – jakich? Przede wszystkim z pasji i fascynacji Lizboną, jak i całą Portugalią. Została ona założona przez niżej podpisanego po kilkurocznym pobycie w Lizbonie.. który dalej trwa z biletem otwartym i planami dalszego zostania już w Lizbonie. Lizbona przyciąga i rozkochuje w sobie łatwo – uważaj, gdy przyjedziesz do tego cudownego miasta!

Lizbona Strona www InfoLizbona Opis Informacje Kontakt Polski Przewodnik po Lizbonie i Portugalii Porto Algarve Wycieczki Fakultatywne Lizbona Przewodnik PDF Online Do Lizbony przyjechałem tylko na 2 miesiące, jednak miasto, jak i kraj, tak mnie zauroczyły, że postanowiłem zostać tutaj dłużej. Na początku moje zapiski o mieście, zdjęcia i teksty publikowane były na moim blogu – www.krzysztofgierak.pl – chcąc jednak uporządkować wszystkie teksty na temat Lizbony i stworzyć coś nowego postanowiłem założyć właśnie InfoLizbona.pl.

InfoLizbona.pl – praktyczny przewodnik po Lizbonie i Portugalii działa nieprzerwanie od 2013 roku do dnia dzisiejszego. Dziś serwis jest największą polską stroną o Lizbonie i Portugalii w Internecie. Cieszy mnie ogromnie fakt, że każdego roku korzystają z niej tysiące osób i inspiruje ona do zwiedzania Lizbony różnych ludzi, których wspólnym celem jest przyjemnie spędzić czas w portugalskiej stolicy i zwiedzać ją w najlepszy możliwy sposób.

Przygotowane przewodniki, treści, zdjęcia są skierowane przede wszystkim dla turystów indywidualnych, którzy odwiedzają Lizbonę. Osób, które cenią rzetelny przekaz treści i niezawodność w obsłudze. Tym od lat kieruje się wraz z całym zespołem, który obecnie tworzy InfoLizbona.pl – czy to podczas przygotowania materiałów o Portugalii, czy podczas polskich wycieczek po Lizbonie, które organizujemy.

Pomysł na InfoLizbona.pl rodził się powoli, dzięki czemu zdążył dojrzeć i jasno się wyklarować. Strona ma na celu być przede wszystkim praktycznym przewodnikiem po Lizbonie, w którym znaleźć można nie tylko podstawowe informacje o Lizbonie, jak i całej Portugalii oraz innych miastach, ale również rzeczy, których nie sposób znaleźć w tradycyjnych przewodnikach.

Rzeczy i informacje spisane przez mieszkańca Lizbony, którego miasto oczarowało pod każdym względem, tak że postanowił wgłębić się w historię Lizbony, jej zakamarków i głównych placów, poznać miasto od wszystkich możliwych stron.. by wreszcie zacząć oprowadzać turystów po niej, pisać ten internetowy przewodnik po Lizbonie  i móc dzielić się zdobytą wiedzą. Dlatego jeśli szukasz polskiego przewodnika po Lizbonie lub pilota po Portugalii, to zapraszam tutaj >>> .

Strona InfoLizbona.pl jest podzielona na kilka działów i jest ona stale aktualizowana – zarówno o aktualne informacje dotyczące cen, opłat za przejazdy komunikacją miejską i wydarzeń kulturalnych itp., jak i nowe rzeczy, takie jak opisy kolejnych atrakcji turystycznych, nowe poradniki, zestawienia, które mam okazję poznawać żyjąc i pokazując Lizbonę turystom.

Na InfoLizbona.pl można znaleźć szereg sugestii, darmowych przewodników i porad na temat zwiedzania Lizbony i okolicznych miejscowości (jak Obidos, Fatima, Sintra, Cascais) oraz najważniejszych miejsc w Portugalii. Zapraszam serdecznie do korzystania z treści strony i dzielenia się swoimi uwagami, komentarzami i opiniami. Zapraszam również do kontaktu wszystkie osoby zainteresowane współpracą, potrzebujące pomocy przy wyjeździe do Lizbony lub chcące po prostu porozmawiać o kraju, mieście albo podzielić się swoimi wrażeniami.

Od InfoLizbona.pl do przewodników po Portugalii

Dzięki stronie InfoLizbona.pl miałem przyjemność być autorem lub współautorem kilku przewodników po Lizbonie i Portugalii – m.in. przewodników dla wydawnictw Bezdroża i Pascal, które serdecznie polecam dla wszystkich, którzy wybierają się do Portugalii. Niniejsza strona była przyczynkiem do napisania kilku tekstów o Lizbonie i Portugalii dla różnych tytułów wydawniczych w Polsce – m.in. magazynu Charaktery lub platformy Na temat Tomasza Lisa. Każdego dnia strona inspiruje mnie do dalszego pisania, tworzenia, poznawania niezwykłego miasta, jakim jest Lizbona.

Dla kogo jest strona InfoLizbona.pl?

Nie tylko dla LisbonLovers, osób zakochanych w tym mieście, którzy znajdą tutaj na pewno coś nowego na temat ich ulubionego miasta, dla turystów planujących lub wybierających się do Lizbony i Portugalii, ale również dla wszystkich miłośników podróży, którzy chcieliby zobaczyć, jak wygląda, smakuje, komponuje i jak czaruje LIZBONA – miasto siedmiu wzgórz, balkon Europy, białe miasto, stolica słynnych Pastéis de Belém i miejsce, z którego kiedyś wypływały karawele statków na odkrywanie nieznanego świata.

Boa Viagem – Lisboa espera por ti!

Krzysztof Gierak

18 komentarzy. Przeczytaj je poniżej lub dodaj kolejny

• Sebastian napisał/a:

Chwilę mi zeszło od zwiedzania do wystawienia komentarza. W związku z tym , że jestem pragmatyczny napisze krótko i zwięźle : jeżeli zwiedzanie Lizbony to tylko z Krzyśkiem. Wiedza, lekkość i swada w tym co robi. Wspaniale spędzony czas. Dzięki i prawdopodobnie do zobaczenia jeszcze kiedyś. 🙂

• Anna napisał/a:

Poziom serwisu bardzo wysoki,świetny kontakt z Panem Krzysztofem.Wyszukana wiedza i przedstawiane miejsca w Lizbonie.Żaden przewodnik papierowy tego nie przekaże.
      Ponadto Pan Krzysztof jest bardzo pomocny przy organizacji wyjazdu do Lizbony,przekaże linki gdzie można wynająć w dobrej cenie mieszkanie oraz w jakich miejscach dobrze zjeść.Polecam z całego serca .

• KRYSTYNA I GRZEGORZ napisał/a:

BOM DIA!
      OBRIGADA/OBRIGADO ZA OGROMNĄ POMOC I NIEZWYKŁE ZAANGAŻOWANIE PRZY ORGANIZACJI NASZEJ WYCIECZKI DO LIZBONY I OKOLIC. PROWADZONA PRZEZ PANA INFOLIZBONA TO SKARBNICA WIEDZY I UŁATWIEŃ W SPRAWNYM I UROCZYM ZWIEDZANIU LIZBONY. A SAM SPACER I ZWIEDZANIE Z PANEM ALFAMY TO WSPANIAŁE PRZEŻYCIE. PO POŁUDNIU TRAMWAJ 28 SUPER. SINTRA WE MGLE I DESZCZU. ALE SŁOŃCE WYSZŁO W PAŁACU MILIONERÓW.
      POMNIK CHRYSTUSA ORAZ DZIELNICA BELEM TO WSPANIAŁE MIEJSCA. PYSZNE BABECZKI I JESZCZE LEPSZY GINJINHA.
      KLASZTOR HIERONIMITÓW, POMNIK WIELKICH ODKRYĆ, WIEŻA TORRE, MUZEUM MORSKIE TO WSZYSKO ZDOBYLIŚMY….
      JESZCZE RAZ DZIĘKI.
      MŁODZI EMERYCI W PODRÓŻY – KRYSTYNA I GRZEGORZ

• Monika i Arek napisał/a:

Bardzo serdecznie dziękujemy Panu Krzysztofowi za wspaniałą wycieczkę po starej Lizbonie. Dziękujemy za wszystkie informacje o historii i codzienności miasta i Portugalii. Dziękujemy za wszelkie cenne wskazówki i wspaniale rozpisany plan na kilka dni zwiedzania. Pomysł skorzystania z pomocy Pana Krzysztofa okazał się super inwestycją. Polecamy taką formę poznania tego wspaniałego miasta, nie ma się co nawet zastanawiać.

• Piotr napisał/a:

Witam.
      Początkowo byłem sceptyczny co do spotkania z Krzyśkiem, bo cóż może być skomplikowanego w kierowaniu się po mapie pomiędzy miejscami które chce się odwiedzić. Z grupą jednak stwierdziliśmy, że skorzystamy z pomocy i to była jedna z lepszych decyzji całego wyjazdu do Portugalii. Krzysiek nie dość, że nas oprowadził po urokliwych zakątkach Alfamy, których normalnie byśmy nie znaleźli, pokazał nam cudowne miejsca z przepięknymi widokami, knajpy gdzie można fajnie zjeść, na mapie miasta opisał nam co możemy zobaczyć w kolejnych dniach, następnie w mailu wysłał całą ogromną ścianę tekstu, taką, że jedno posiedzenie w toalecie to za mało by to ogarnąć. Informacji było mnóstwo, o Lizbonie, o oceanarium, o komunikacji miejskiej, o wynajmie samochodu, o opłatach na autostradach, o dolinie rzeki Duero gdzie się wybieraliśmy w kolejnych dniach, o Algarve, gdzie się kolejno wybieraliśmy. Chłop ma ogromną wiedzę i chociaż czasem mówi trochę z cicho i za szybko, to wiem, że będę go polecał każdemu kto się wybiera by poznać Portugalię.
      Pozdrawiamy Cię Krzysiu! Wyjazd nam się udał znakomicie! Byliśmy trzy tygodnie, mimo to nie zdążyliśmy być wszędzie tam gdzie chcieliśmy, a spotkanie z Tobą pomogło nam zasadniczo.

• Rafał napisał/a:

Serdecznie polecam zwiedzanie Lizbony z panem Krzysztofem! Odwiedziliśmy stolicę Portugalii w lipcu br. Pan Krzysztof otworzył przed nami urokliwe zakątki miasta i pokazał jego klimat (szczególnie dzielnicy Alfama). W kolejne dni poruszaliśmy się wg wskazówek naszego przewodnika. To był strzał w dziesiątkę! Jeszcze raz dziękujemy i pozdrawiamy.

• Wczoraj wróciłam z Lizbony i Porto. Mój wyjazd przygotowywałam, korzystając z wiadomości na z tej, niezwykle przejrzystej stronie. Wszelkie informacje są aktualne. Perfekcyjna praca, pasjonatów urokliwej Portugalii.
      Pan Krzysztof chętnie odpowiadał na moje pytania podczas pobytu i w trakcie przygotowań.
      Alfamę i Mourarię poznaną z Panem Piotrem, niezwykle kompetentnym, otwartym i bardzo miłym pracownikiem firmy, zobaczyłam “od zaplecza”, szczególnego klimatu, który trudno odkryć samemu, z przewodnikiem w ręku.
      Goraco polecam zwiedzanie Lizbony z Panem Piotrem. Jestem wdzięczna za wszelką pomoc. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

• Krzysztof Gierak napisał/a:

@Tomasz: Dziękuję! Cieszę się, że przygotowana strona jest pomocna. Mam nadzieję, że dostarczy wiele pomysłów na zwiedzanie Lizbony również w czasie samego pobytu w tym cudownym mieście. Życzę udanego i przyjemnego pobytu w stolicy Portugalii! Pozdrawiam serdecznie

• Tomasz napisał/a:

Panie Krzysztofie wybieram się do Lizbony w najbliższych dniach. Jestem pod wielkim wrażeniem Pana strony. Bije na głowę papierowe przewodniki, szczególnie swoją aktualnością i “życiem” – odpowiada Pan na pytania niemal niezwłocznie. Dziękuję wytrwałość i życzliwość.
      Odezwę się po powrocie z wycieczki. Pozdrawiam

• Beata napisał/a:

Witam Panie Krzysztofie,
      piszę z dużym opóźnieniem(2 miesiące od naszego spotkania),ale obiecałam,ze powiem Wszystkim jak cudownie, ze trafiłam na Pana stronę.Mieliśmy tylko 6 godzin na posmakowanie tego miastra,bardzo niewiele,ale p. Krzysztof dokonał cudu,pokazał prawie wszystko ,łącznie z degustacją portugalskich smakołyków.Polecam Pana Krzysztofa jako przewodnika i świetnego organizatora , a takze osobę godną zaufania.
      pozdrawiam Beata Myga i reszta – rejsowicze z Sosnowca

• Jarek Łojewski napisał/a:

Pilnie czytam, co tu napisano. Wybieramy się w sierpniu. Tydzień w Lizbonie, 2 na południu. Na te 2 tygodnie poszukujemy samochodu do wynajęcia. W dobrej cenie. Jakieś sugestie, gdzie najtaniej można znaleźć???

• Dzień dobry,
        Tak, jak odpowiedziałem na profilu na Facebooku – najtaniej wychodzi bardzo często InterRents. Jednak warto skorzystać z porównywarek cen wypożyczalni, gdyż może inne wypożyczalnie będzie miała lepszy ceny. Czasami się tak zdarza. Polecam wypożyczenie samochodu bez wkładu własnego. Pozdrawiam!

• Pamiętam jak przeglądałam jeszcze Twojego bloga przed moim wyjazdem do Portugalii. Co prawda były to raptem trzy dni z okazji mojej dużej podróży po Maroku, ale było warto podowiadywać się różnych rzeczy. Przez ten krótki czas bardzo zauroczyła mnie Portugalia i marzę by tam wrócić, może na dłużej? 🙂 Super strona, gratuluję i jestem stałym czytelnikiem! 😀

• Dzięki! Cieszę się, że blog jest pomocny. Zapraszam do Portugalii, w szczególności do Lizbony, ponownie! To miasto potrafi oczarować:) Może nie tak, jak Maroko, ale też jest magiczne:) Pozdrawiam ze słonecznej Lizbony!

• Może uda mi się wpaść do Portugalii pod koniec wakacji 🙂 Ale jeszcze tego pewna nie jestem. Chętnie bym pomieszkała przez jakiś czas właśnie w Portugalii w okolicach Lizbony. Kilka miesięcy temu odszukałam tam swoją rodzinę, która od kilku pokoleń tam mieszka. Może dlatego też mnie tam tak ciągnie…

Dodaj nowy komentarz

Imię jest wymagane.
    Adres email jest wymagany.
    Nieprawidłowy adres URL. (http://example.com)